ponedjeljak, 11. travnja 2011.

RAZLIKE U KULTURAMA MEĐU DRUGIM ZEMLJAMA SVIJETA

Prilikom sklapanja ugovora o poslovanju sa partnerima iz neke druge države ili pak pri najobičnijem poslovnom ručku s poslovnim partnerom koji ne dolazi iz iste države ili čak kontinenta, treba voditi računa o važnom čimbeniku: etičkim standardima i kulturi drugih ljudi, čija se kultura i pravila ponašanja bitno razlikuju od naših. Stoga, bitno je voditi računa razlikuju li se ili ne, norme ponašanja naših poslovnih partnera od normi koji su uobičajene u okolini u kojoj mi poslujemo. Poštivanje tuđih normi je jako bitno jer npr. ako su svi segmenti poslovnog procesa dobro usklađeni, a mi pružamo ruku poslovnom partneru za kojeg je taj običaj rukovanja u njegovoj zemlji uvreda, čitav posao može propasti, a ugled menadžera odjednom srozati se.

U nastavku u dolje prikazanoj tablici navedeni su različiti i zanimljivi primjeri kulture, običaja i standarda koji se razlikuju od sredine do sredine prema magazinu Forebes.

Tablica 1.: Običaji, kulture i standardi diljem svijetaI
Država ili regija
Običaji, kulture i standardi

Argentina
Argentinci imaju drugačiji osjećaj za osobni prostor, te se zna dogoditi da poslovni partneri stoje u neposrednoj blizini razgovaraju sa sugovornikom. Često dodiruju sugovornikovu odjeću ili rame dok pričaju. Ukoliko se sugovornik bude povlačio unazad, Argentinac to može doživjeti kao uvredu.


Dubai
Petak je dan molitve i odmora za muslimane, te neradni dan u islamskim zemljama Srednjeg istoka, stoga treba prilagoditi poslovni put u skladu s tim. To ukratko znači da nema sastanaka ili konferencija. Također moramo biti svjesni da tokom mjeseca ramazana, muslimani poste od izlaska do zalaska sunca, stoga se ne smije dogoditi da za to vrijeme jedemo i pijemo u javnosti.

Egipat
U Egiptu treba paziti na lijevu ruku. S njom se ne radi ništa, niti objeduje već je ona predviđena za održavanje osobne higijene.
U Egiptu se sjedenje prekriženih stopala ili koljena smatra nepristojnim, jer se pokazivanje potplata drugoj osobi smatra uvredom.
Francuska
Kada se posluje u Francuskoj treba imati na umu da se ljudi tamo neprijateljski ponašaju. Poštovanje će se steći ako se ostane suzdržan.

Grčka
U ovoj zemlji se ne smije pomiješati riječi "da" i "ne". Grčki jezik je pun gestikulacija. Izgovaranje riječi "ne" često prati podizanje obrva. Za "da", Grci miču glavu prema dolje. "Da" je na grčkom Nai, što zbunjujuće zvuči kao "ne."


Indija
Ako se dogodi da nekome tamo zabunom okrznemo ili pak stanemo na nečija nogu, potrebno je odmah se ispričati. Indijanci smatraju noge nečistim, pa čak i gurkanje nekoga nogom je teška uvreda. Ako smo pozvani kod nekoga u kuću na večeru, trebamo biti spremni izuti cipele pred vratima. U Bugarskoj, Indiji i Tajvanu kimanje glave se tumači kao „ne“ umjesto „da“.
Japan
Poslovni dress code uvijek mora biti konzervativan; žene nikada ne bi trebale nositi hlače, te je preporučljivo da nose nisku petu cipele, kako ne bi bile više od muškarca. Puhanje nosa i pokazivanje zubi u javnosti smatra se nepristojnim.

Kina
U Kini se nikada ne smije oslovljavati kolegu iz Kine samo sa prvim imenom. Potrebno je uvijek koristiti njegovo prezime i titulu. Također, većina kineskih imena počinju sa prezimenom. Na primjer, Lija Weija treba se oslovljavati sa "gospodin Li."

Rusija
Kod poslovnih partnera u Rusiji važni je nikad ne odbijati piće. Rusi često zaključuju poslovnu večeru s čašom votke te se odbijanje zdravice smatra se uvredom za njihovu gostoljubivost.

Saudijska Arabija
Ako je poslovni partner koji dolazi u Saudijsku Arabiju ženska osoba, važno je da nikada ne pruža ruku svome kolegi, ukoliko on ne pruži ruku prvi. Ukoliko izostane rukovanje, može se ljubazno nasmijati i verbalno pozdraviti.
Južna Afrika i Latinska Amerika
Na ovom području zijevanje se smatra uvredom.

Tajland
Na Taj­lan­du i u ne­kim di­je­lo­vi­ma Ki­ne ne smije se ni­ko­me do­di­ri­va­ti ili po­mi­lo­va­ti gla­va, čak ni dje­te­tu, jer se ta­mo gla­va sma­tra sre­diš­tem du­hov­nos­ti, pa će to bi­ti pro­tu­ma­če­no kao da se nekome če­še­ du­šu. Ako ženska osoba nosi veliku torbu svrstat će ju se u najniži sloj društva.

Poslovanje na globalnom tržištu podrazumijevaju česta putovanja u različite krajeve svijeta, kao i poznavanje običaja, navika i prakse u tim zemljama. Poslovni ljudi moraju obratiti posebnu pažnju na kulturne razlike, ako žele sklopiti uspješan posao. Običaji i kulture se razlikuju od sredine do sredine. Tako na primjer, žensko odijelo veselih boja bit će prihvaćeno pa čak i pozdravljeno u zemljama Latinske Amerike. No, u Aziji i na Bliskom istoku, pravilo je da se nose isključivo odijela neutralne boje. Boca viskija za vašeg domaćina u Tokiju više je nego lijep dar. No, to se smatra velikom uvredom u Dubaiju. Prema istraživanju na Internetu i što se tiče poslovnih sastanaka sa budućim suradnikom na nekom drugom području bitno je po­zor­nost obra­ti­ti i na vri­je­me za­ka­zi­va­nja sas­ta­na­ka i do­la­za­ka na njih. U Nje­mač­koj je važno da se na sastanak dođe točno, u minutu. U Ame­ri­ci i Ka­na­di potrebno je doći pet mi­nu­ta ra­ni­je, a u En­gles­koj 10 mi­nu­ta kas­ni­je. U je sastanka u Japanu, treba se ura­ni­ti čak sat vre­me­na, u Špa­njol­skoj se može doći sa za­kaš­nje­njem od 20 mi­nu­ta, a u zem­lja­ma La­tin­ske Ame­ri­ke dozvoljeno je kasniti. Sve na­ve­de­no ipak je tek ma­li dio sve­ga po če­mu se raz­li­ku­je­mo.

Nema komentara:

Objavi komentar